Términos y Condiciones Manilva

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CONTRATO DE ARRENDAMIENTO DE TRASTERO Y PRÉSTACIÓN DE SERVICIOS – CONDICIONES GENERALES

USTORE-IT MANILVA SL (B93354850) comerciando como uStore-it Manilva (en adelante, uStore-it)actualmente y sin perjuicio de otras actividades que ahora o en el futuro pudiera acometer por sí o a través de empresas filiales o participadas, se dedica a la explotación comercial de alquiler de espacios en general, y especialmente de alquiler de trasteros y mini-almacenes en cualquiera de las ciudades donde opera. Son sus clientes finales los particulares y empresas con necesidades de espacio. La utilización de los servicios o la contratación de productos o servicios que uStore-it presta a sus clientes supone la aceptación de las siguientes condiciones generales.

1.- Aceptación y disponibilidad de las Condiciones Generales de contratación

Mediante la aceptación del condiciones generales, usted declara:

– que es una persona mayor de edad (o con representación suficiente para el caso de personas jurídicas) y con capacidad para contratar,

– que ha leído y acepta las presentes condiciones generales en su totalidad. Estas condiciones regulan la relación jurídica que emana de los procesos de contratación realizados entre los usuarios-CLIENTES (en adelante el CLIENTE) y uStore-it. Los CLIENTES aceptan las Condiciones Generales desde el instante que utilicen o contraten el servicio. Este documento puede ser impreso y almacenado por los CLIENTES. uStore-it pone a disposición de estos, el número de teléfono +34 951 972 296 para que puedan plantear cualquier duda acerca de las Condiciones Generales.

2.- Normas aplicables

Las presentes Condiciones Generales, están sujetas a lo dispuesto a la Ley 7/1998, de 13 de abril, sobre Condiciones Generales de Contratación, a la Ley 26/1984, de 19 de julio, General para la Defensa de Consumidores y Usuarios, a la Ley Orgánica 15/1999, de 13 de diciembre, de Protección de Datos de Carácter Personal, la Ley 7/1996, de 15 de enero de Ordenación del Comercio Minorista, a la Ley 44/2006 para la mejora de la protección de los Consumidores y Usuarios, el Real Decreto Legislativo 1/2007 por el que se aprueba el texto refundido de la Ley General para la Defensa de los Consumidores y Usuarios y otras leyes complementarias y al Código de Comercio y Código Civil.
Queda entendido que las presentes Condiciones Generales tienen naturaleza mercantil, derivándose por tanto una relación “sui generis”, atípica e innominada, de prestación de servicios, sin que en ningún caso el presente contrato pueda ser considerado depósito o cualquier otra figura con la que se puedan encontrar analogías.

3.- Objeto del contrato

Constituye objeto del presente contrato el alquiler de un espacio físicamente delimitado denominado trastero o box por un tiempo determinado. Se define trastero al espacio individualizado que se pone a disposición del CLIENTE, en las condiciones fijadas en el presente contrato.

A) USO

El CLIENTE, por el presente contrato, y siempre que se cumplan las condiciones económicas pactadas, dispone de un trastero, de entre los tipos de trasteros que se ofertan, cuyo destino es el almacén de bienes muebles diversos, siempre que no estén expresamente prohibidos en las presentes Condiciones Generales.

El CLIENTE realizará una inspección del trastero contratado antes de hacer uso del mismo, entendiéndose que dicho trastero se encuentra en óptimas condiciones para ser usado, salvo que el CLIENTE manifieste lo contrario previo al uso del mismo.

El CLIENTE dispondrá de las llaves específicas del trastero contratado, siendo por tanto responsabilidad de éste el uso y custodia de estas.
Corresponde al CLIENTE la manipulación, el almacenamiento y depósito de los bienes que desee alojar en el trastero contratado, por lo que uStore-it queda exonerada de cualquier tipo de responsabilidad, derivada de la inserción y desalojo de los bienes muebles y de cualquier daño al patrimonio que pudiera causarse, tanto al de uStore-it como al de terceros, salvo que hubiera existido dolo, culpa o negligencia de uStore-it.

El CLIENTE responde de la titularidad de los bienes que deposita, por lo que uStore-it no tendrá ningún tipo de responsabilidad al respecto. El CLIENTE responderá de los gastos de reparación y limpieza del trastero y zonas comunes de libre acceso de uStore-it, en el caso de causar daños o dejar desperdicios.

uStore-it no será responsable de cualquier pérdida o daño que sufra el CLIENTE por cualquier evento de caso fortuito o fuerza mayor que le impida parcial o totalmente cumplir con las obligaciones contraídas por virtud del presente contrato, siempre y cuando dicho supuesto quede debidamente acreditado.

uStore-it se reserva el derecho de cambiar de ubicación el trastero contratado, por existir razones justificadas y urgentes. El traslado de los bienes se llevará a cabo por el propio CLIENTE, salvo que, por urgente necesidad y justa causa, a uStore-it no le sea posible comunicar esta circunstancia al CLIENTE con el suficiente preaviso.

B) ACCESO

El CLIENTE tendrá acceso al trastero contratado en el horario establecido por uStore-it.

El CLIENTE dispondrá de libre circulación por las zonas comunes y de libre acceso que uStore-it determine.

El CLIENTE podrá acceder al trastero contratado: 1) por sí mismo; 2) por persona expresamente autorizada por éste (debiendo comunicar a uStore-it por escrito (admitiéndose cualquier medio, incluido telemáticos), al menos, con un preaviso de UN día natural, el nombre completo y DNI del autorizado); 3) con aquellas personas que físicamente acompañen al CLIENTE (auxiliares).

uStore-it se reserva el derecho de requerir la identificación del CLIENTE o personas por éste autorizadas.

Sin contar con el consentimiento del CLIENTE, uStore-it sólo podrá acceder a los trasteros en caso de urgente necesidad, o si el CLIENTE está almacenando enseres prohibidos, o si está incumpliendo el presente contrato, o si se le es requerido a uStore-it por cualquier entidad gubernamental.

En caso de que sea preciso realizar reparaciones o mantenimientos en el trastero contratado por el CLIENTE, y éstas no se consideren urgentes, uStore-it dará un pre aviso de SIETE (7) días naturales al CLIENTE.

El CLIENTE deberá devolver, en el mismo estado en que lo recibió, cualquier material facilitado por uStore-it para las operaciones de carga y descarga, inmediatamente de que acaben estas, no pudiendo almacenarlo en ningún caso dentro del trastero. En caso de que el CLIENTE incumpla esta obligación uStore-it podrá cargarle una penalización igual al importe del precio del material facilitado (incluido IVA).

C) DESALOJO

Al término de la relación contractual, el CLIENTE deberá dejar el trastero contratado libre, vacuo, expedito y a disposición de uStore-it.

Los bienes deberán ser retirados por el CLIENTE de forma que no causen daños ni al trastero ni a las zonas comunes de acceso. En caso de que los bienes no sean retirados del trastero contratado por el CLIENTE en tiempo y forma, se entenderán abandonados, al amparo del artículo 610 y concordantes del Código Civil, los bienes que se encuentren en dicho trastero, entendiendo que esta conducta y acto del CLIENTE se traduce en su voluntad de renunciar a los derechos que tenía sobre los bienes, pasando a ser considerados bienes abandonados, siendo aptos para su ocupación. En este caso, uStore-it podrá disponer de los bienes abandonados como considere oportuno, según lo establecido en el presente contrato. El CLIENTE autoriza a uStore-it para que éste pueda optar entre:

(i) Proceder a la venta de los bienes a terceros, de manera directa o mediante la contratación de una empresa especializada. Los ingresos obtenidos por dicha venta se destinarán, en primer término, a cubrir los gastos incurridos por parte de uStore-it en la recogida y limpieza del trastero y en la venta de los bienes; posteriormente, a cubrir las deudas pendientes del CLIENTE frente a uStore-it en virtud del presente contrato; y, finalmente, si hubiera saldo restante, este será puesto a disposición del CLIENTE, sin que el mismo genere intereses.

(ii) Proceder a la entrega de los bienes a cualquier organización o entidad de interés social sin ánimo de lucro (por ej. ONG’s) que uStore-it determine para que les dé el destino que ésa tenga por conveniente.
Si ofrecidos los bienes al menos a dos (2) entidades de las características reseñadas en el punto (ii), no fueran aceptados por ninguna de ellas o, en el caso de optar por la venta de los bienes en virtud del punto (i), uStore-it no lograse venderlos, el CLIENTE autoriza a uStore-it para que proceda a darles el destino que tenga por conveniente, incluida su destrucción o traslado a un vertedero, por cuenta y cargo del CLIENTE, quien renuncia a reclamar que se le acredite el destino dado a los bienes.

Si tras la venta de los enseres, no se recupera la cantidad que se le debe a uStore-it, éste se reserva el derecho de reclamar judicialmente el remanente, más los intereses legales que correspondan.

En cualesquiera de los supuestos anteriores, uStore-it podrá repercutir al CLIENTE el importe del coste de recogida, limpieza y venta, destrucción o traslado de los bienes, que será como mínimo de trescientos euros (300€), pudiéndose incrementar este coste en función del volumen y elementos abandonados por parte del CLIENTE. El plazo para el desalojo del trastero será de QUINCE [15] días naturales contados a partir de la fecha de notificación de la resolución del contrato o, subsidiariamente, hasta el último día fijado para el total desalojo del trastero.

Todo ello sin perjuicio de lo establecido en las cláusulas sexta y séptima, en cuanto al desalojo en relación con la resolución del presente contrato por incumplimiento.

D) PROHIBICIONES ABSOLUTAS PARA EL CLIENTE

Mercancías y productos prohibidos:

– Todos los productos perecederos y semiperecederos.
– Bienes de comercio prohibidos por las Leyes y Reglamentos (géneros estancados, bienes robados o provenientes de cualquier acto ilícito contra la propiedad privada).
– Productos químicos, gases, explosivos, tóxicos, inflamables y/o asbestos.
– Animales, ya sean vivos o muertos.
– Armas o munición.
– Sustancias ilegales o bienes obtenidos de forma ilegal.

Actividades prohibidas:

– El uso del trastero para realizar cualquier trabajo mecánico o de otra especie en la nave o en su trastero.
– Colgar cualquier cosa de las paredes, techo, suelo y puerta del trastero.
– Hacer cualquier modificación en el trastero.
– Causar cualquier daño al trastero o permitir que se desprendan olores del mismo.
– Causar cualquier obstrucción en la nave.

Otras prohibiciones:

– Queda terminantemente prohibido utilizar el trastero, ya sea de forma permanente, ocasional o puntual, como vivienda o residencia.
– Queda terminantemente prohibido utilizar el trastero, ya sea de forma permanente, ocasional o puntual, como domicilio comercial o fiscal, o como domicilio a efectos de notificaciones. En este sentido, uStore-it se negará a recibir cualquier comunicación o correspondencia.

E) PROHIBICIONES RELATIVAS PARA EL CLIENTE

Queda prohibido almacenar en el trastero bienes de alto valor, tales como joyas, dinero, piedras preciosas, títulos-valores, acciones u obligaciones, objetos de arte cotizados en el mercado artístico, objetos de valor incalculable u otros de análoga consideración, entre otros.

En todo caso, el CLIENTE exonera a uStore-it y la compañía aseguradora de cualquier responsabilidad derivada de cualquier incidente, siniestro o controversia que pudiera surgir por razón del almacenamiento de este tipo de bienes y renuncia por tanto a cualquier reclamación derivada de los mismo siendo a su riesgo el depósito de los citados bienes, salvo que hubiera existido dolo, culpa o negligencia de uStore-it.

La contratación del seguro facilitado por uStore-it es obligatoria con la contratación del servicio y su importe está incluido en el precio del trastero o box. Si el CLIENTE lo desea puede contratar un seguro superior al estándar, pagadero mensualmente. Es responsabilidad del CLIENTE contratar el seguro más óptimo para el almacenamiento de sus enseres.

La póliza de seguro se contratará de forma obligatoria con uStore-it por toda la duración del contrato, previa valoración y aprobación del riesgo por uStore-it, para cubrir las posibles contingencias que se pudieran derivar para las personas y las cosas, incluido el inmueble. La presente obligación de contratación del seguro no limitará la responsabilidad del CLIENTE por los daños causados por su culpa o negligencia.

F) OTROS SERVICIOS

uStore-it podrá prestar al CLIENTE que así lo solicite, los siguientes servicios:
– Servicio de mudanza, recepción de bienes en su nombre.
– Punto de recogida de paquetes
Estos servicios se facturarán aparte del alquiler del trastero.

4.- Fianza

uStore-it podrá solicitar al Cliente, antes de la toma de posesión del trastero, el abono, en concepto de fianza o depósito en garantía, del importe de una mensualidad a los efectos de responder de los daños y perjuicios que pudiera causar en el trastero, sus elementos arquitectónicos, servicios, instalaciones, y/o en las cerraduras o elementos de cierre, o en las instalaciones del Centro así como a otros Clientes o a sus pertenencias. En todo caso, el depósito tiene como finalidad garantizar el cumplimiento de todas las obligaciones asumidas por el Cliente, incluyendo el pago de las mensualidades pendientes de pago.

Finalizado el Contrato, el importe de la fianza se devolverá al Cliente, en el caso de que haya sido abonada de forma previa, después de haber verificado el estado de su trastero, siempre que no queden responsabilidades de las que el Cliente deba responder. En caso de que quedasen responsabilidades pendientes, su importe de detraerá del importe de la fianza.

5.- Duración del contrato

El presente contrato tendrá una duración inicial de UN MES. El contrato se prorrogará tácitamente por períodos sucesivos de UN MES de duración, al vencimiento del plazo inicial o de las sucesivas prórrogas.

No obstante, cualquiera de las partes puede evitar la prórroga del contrato siempre que lo comunique expresamente y por escrito a la otra con una antelación a la finalización del periodo inicial o de la prórroga en curso de, al menos, QUINCE (15) días naturales. La prórroga tácita no procederá en caso de que el CLIENTE no se encuentre al corriente de pago de las cuotas o de cualquier otra obligación, sea dineraria o no, contraída con uStore-it.
El CLIENTE entiende y expresamente acepta que la falta de preaviso en tiempo y forma supone la prórroga automática por un nuevo periodo de UN MES, con los efectos que le son inherentes, especialmente el pago del precio.

6.- Precio, facturación y forma de pago

El precio del servicio se determinará en función del tipo, tamaño y ubicación del trastero solicitado y será pagadero por anticipado el primer día del periodo de duración inicial y de cada una de sus prórrogas.

uStore-it emitirá una factura MENSUAL, coincidiendo con el inicio del periodo inicial y el de cada una de las prórrogas. El importe queda sujeto al IVA o impuesto equivalente. La factura será pagadera a la vista.

El pago de cada factura se realizará preferiblemente mediante tarjeta de crédito o a través de recibo domiciliado en la cuenta bancaria que designe el CLIENTE. Si se produce la devolución del recibo domiciliado, cobro en tarjeta o cualquier retraso en el pago de CINCO (5) días naturales o más, será a cargo del CLIENTE el pago de los daños y perjuicios producidos así como los gastos y comisiones en que uStore-it hubiera incurrido en la gestión de recobro. En caso de devolución del recibo domiciliado, por cada devolución el CLIENTE deberá abonar 20,00€ más IVA por los daños y perjuicios ocasionados.

Si el CLIENTE no regulariza el pago dentro de los CINCO (5) días naturales siguientes a la recepción de la factura por uStore-it, se inicia el siguiente proceso por pago tardío:

  1. Si tras CINCO (5) días naturales desde el envío de la factura, ésta no ha sido pagada por el CLIENTE, uStore-it enviará un correo electrónico al CLIENTE indicándole que si no hace el pago en el plazo de CINCO (5) días naturales, se le cobrará unos intereses de demora por el retraso en el pago de su factura.
  2. Si tras DIEZ (10) días naturales desde el envío de la factura, ésta no ha sido pagada por el cliente, uStore-it enviará un segundo correo electrónico al CLIENTE indicándole que se le han añadido unos intereses de demora a su factura por falta de pago, y además no podrá acceder a su trastero hasta en tanto no salde su deuda.
  3. Si tras QUINCE (15) días naturales desde el envío de la factura, ésta no ha sido pagada por el cliente, uStore-it enviará un tercer correo electrónico al CLIENTE indicándole que si no paga en CINCO (5) días naturales la factura, recibirá el primer aviso de que las pertenencias ubicadas en su trastero serán desalojadas del mismo y vendidas para intentar recuperar los gastos y deudas pendientes por parte del CLIENTE.
  4. Si tras VEINTE (20) días naturales desde el envío de la factura, ésta no ha sido pagada por el cliente, uStore-it enviará un cuarto correo electrónico al CLIENTE indicándole que si no paga en CINCO (5) días naturales la factura, recibirá un segundo y último aviso de que las pertenencias ubicadas en su trastero serán desalojadas del mismo y vendidas para intentar recuperar los gastos y deudas pendientes por parte del CLIENTE.
  5. Si tras VEINTICINCO (25) días naturales desde el envío de la factura, ésta no ha sido pagada por el cliente, uStore-it enviará un quinto y último correo electrónico al CLIENTE indicándole que las pertenencias ubicadas en su trastero serán desalojadas del mismo y vendidas conforme se estipula en la cláusula tercera, letra c) del presente contrato, y que el presente contrato ha quedado resuelto.

La cuota podrá ser revisada por uStore-it para adaptarla a las condiciones de mercado, a las mejoras realizadas en el edificio y a las variaciones del coste efectivo de la prestación de los servicios, sin que dicha cuota pueda incrementarse por este motivo en más de un 20% del precio de tarifa vigente en el momento de la revisión. Para que esta surta efectos, uStore-it remitirá al CLIENTE con una antelación mínima de SIETE días naturales una comunicación por escrito, mediante correo postal o electrónico, por la que (i) se le comuniquen los nuevos precios y la fecha a partir de la cual tomarán vigencia, (ii) se le informe de que, si no está de acuerdo con los nuevos precios, deberá manifestarlo así a uStore-it antes de la fecha de entrada en vigor de los nuevos precios, en cuyo caso la misma comunicación servirá de manifestación de voluntad de no prorrogar el contrato a la finalización del periodo contractual o prórroga en curso; y, (iii), que si abona el adeudo domiciliado (recibo) del siguiente periodo se considerará a todos los efectos que ha aceptado y presta su consentimiento a la modificación del precio del contrato.

El CLIENTE y uStore-it acuerdan que la resolución del contrato por expiración del plazo convenido no dará lugar a ningún tipo de indemnización para ninguna de las partes, salvo la liquidación de cuentas que proceda realizar.

En caso de incumplimiento por parte del CLIENTE de cualquiera de las obligaciones dinerarias derivadas del servicio prestado por uStore-it, los datos del CLIENTE podrán ser comunicados e incorporados a un fichero de incumplimiento de obligaciones dinerarias gestionado por la Asociación Española de Self Storage. Adicionalmente, uStore-it podrá comprobar y enjuiciar la solvencia económica del CLIENTE solicitando a la Asociación Española de Self Storage información relativa a los antecedentes crediticios y posiciones de riesgo del CLIENTE.

6.1- Autorización de cobro con tarjeta

Si la forma de pago empleada es a través de una tarjeta bancaria, el Cliente AUTORIZA a uStore-it a gestionar mediante cobro con tarjeta todos los cobros correspondientes a los alquileres devengados, todo ello según el Real Decreto-ley 19/2018, de 23 de noviembre, de servicios de pago y otras medidas urgentes en materia financiera.

uStore-it no conservará, ni podrá acceder a sus datos bancarios, únicamente se limita a gestionar la orden de cobro por tarjeta, ante la entidad bancaria.

7.- Resolución del contrato

A) POR TÉRMINO DEL CONTRATO / RESOLUCIÓN ANTICIPADA

Las partes podrán resolver el presente contrato anticipadamente, siempre que lo comunique expresamente y por escrito a la otra con una antelación a la finalización del periodo inicial o de la prórroga en curso de, al menos, QUINCE (15) días naturales.

Llegado el término del contrato, el CLIENTE deberá proceder al total desalojo del trastero contratado, dejando el trastero en las mismas condiciones que al inicio de la relación contractual, vacío y limpio. En caso contrario, uStore-it se reserva el derecho de cobrar al CLIENTE los gastos ocasionados por vaciar y limpiar el trastero en su nombre. El CLIENTE deberá abonar una penalización por falta de preaviso o preaviso defectuoso. Dicha penalización consistirá en el pago de cada uno de los días no preavisados.

Si al finalizar el contrato, el CLIENTE hubiese dejado alguna pertenencia en el trastero, uStore-it entiende que renuncia a la/s mismas.

La resolución del contrato por expiración del plazo convenido no dará lugar a ningún tipo de indemnización para ninguna de las partes, sin perjuicio del resarcimiento por daños y perjuicios que sí proceda para el caso de resolución del contrato por incumplimiento, en los términos expresados en el apartado siguiente.

B) POR INCUMPLIMIENTO DE LA OBLIGACIÓN DE PAGO DEL PRECIO

En relación con lo dispuesto en la cláusula sexta, para el caso de impago, retraso o devolución del recibo domiciliado, sin que el CLIENTE regularice tal situación en plazo máximo de VEINTICINCO (25) días naturales siguientes a la remisión de la factura de uStore-it, el contrato quedará automáticamente resuelto.

8.- Privacidad y Protección de Datos Personales

A) De conformidad con la normativa vigente de Protección de Datos de Carácter Personal RGPD (UE) 2016/679, uStore-it informa al CLIENTE que los datos personales facilitados para la celebración de este contrato serán incorporados a un fichero de su propiedad con el objetivo de mantener la relación comercial existente y hacerle llegar información comercial acerca de los servicios relacionados con el alquiler de trasteros y guardamuebles ofrecidos por uStore-it.

uStore-it garantiza la confidencialidad de la información a la que pueda tener acceso con motivo del presente contrato, obligación que hará extensiva a sus empleados y colaboradores. Esta obligación de confidencialidad seguirá vigente incluso después de la finalización de la prestación de servicios.

El CLIENTE podrá ejercitar sus derechos de acceso, rectificación, cancelación, oposición al tratamiento de sus datos personales, o cualquier otro que le asista según la citada normativa, de conformidad con lo establecido en la normativa vigente sobre protección de datos personales, dirigiéndose por escrito, adjuntando fotocopia de su DNI, a las oficinas situadas en Polígono Industrial Dehesilla Calle Del Constructor 45/47 Manilva Málaga, España, 29691.

B) En cumplimiento de lo establecido en el artículo 22 de la Ley 34/2002, de 11 de julio, de Servicios de la Sociedad de la Información y de Comercio Electrónico (LSSI), uStore-it comunica a los titulares del Contrato su intención de enviarles comunicaciones comerciales por correo electrónico o por cualquier otro medio de comunicación electrónica equivalente.

Le informamos de la posibilidad de revocar dicho consentimiento dirigiendo una comunicación escrita adjuntando fotocopia de su DNI, a las oficinas situadas en Polígono Industrial Dehesilla Calle Del Constructor 45/47 Manilva Málaga, España, 29691.

9.- Notificaciones

Todas las notificaciones, requerimientos, solicitudes y demás comunicaciones que hayan de efectuarse por las partes en relación con las presentes Condiciones Generales deberán realizarse por escrito a la dirección física, Polígono Industrial Dehesilla Calle Del Constructor 45/47 Manilva Málaga, España, 29691 o a la dirección de correo electrónico, manilva@ustore-it.eu, de uStore-it.

Ambas partes queda obligadas a comunicar por escrito y de forma expresa cualquier modificación o cambio que se produzcan en los datos facilitados, en un plazo máximo de SIETE días naturales, contados a partir del momento en que se produzca el referido cambio, y en especial, cualquier cambio de domicilio, teléfonos o datos bancarios.

10.- Nulidad e ineficacia de las cláusulas

Si cualquier cláusula incluida en estas Condiciones Generales fuese declarada, total o parcialmente, nula o ineficaz, tal nulidad o ineficacia afectará tan sólo a dicha disposición o a la parte de la misma que resulte nula o ineficaz, subsistiendo las Condiciones Generales en todo lo demás, teniéndose tal disposición, o la parte de la misma que resultase afectada, por no puesta.

11.- Propiedad industrial e intelectual

Todos los derechos de propiedad intelectual e industrial (contenido de la página web y su diseño gráfico, logos y marcas registradas) son propiedad exclusiva de uStore-it, y es a quien le corresponde el ejercicio exclusivo de los derechos de explotación de los mismos. Así, queda prohibida su reproducción, distribución, comunicación pública y modificación, total o parcial, sin previa autorización expresa de uStore-it. De igual forma, todos los signos distintivos, marcas, nombres comerciales o signos de cualquier clase contenidos en la página web, documentos, publicidad y cualesquiera otros en los que figure uStore-it están protegidos por las leyes reguladoras de la propiedad industrial e intelectual.

12.- Jurisdicción competente

Salvo que exista fuero obligatorio o necesario, las cuestiones que se susciten con motivo de este Contrato entre el CLIENTE y uStore-it se someterán a la competencia de los Tribunales y Juzgados correspondientes al lugar de situación del trastero objeto del presente contrato.

Y en prueba de su conformidad con lo convenido en este contrato, el CLIENTE acepta su contenido, y lo firma en la fecha indicado al comienzo del contrato.

STORAGE ROOM RENTAL AND SERVICE AGREEMENT – GENERAL TERMS AND CONDITIONS

 

USTORE-IT MANILVA SL (B93354850) trading as uStore-it Manilva (hereinafter known as uStore-it), without prejudice to other activities that it may undertake now or in the future, either on its own or through subsidiaries or franchise companies, is currently dedicated to the commercial exploitation of space rental in general, and especially the rental of storage rooms or storage units and mini-warehouses in any of the cities where it operates. Its end customers are private individuals and companies with space requirements. The use of the services or the contracting of products or services that uStore-it provides to its customers implies the acceptance of the following general conditions.

1.- Acceptance and availability of the General Terms and Conditions of Business

By accepting these terms and conditions, you declare:

– that you are a person of legal age (or with sufficient representation in the case of legal persons) and with the capacity to contract,

– that you have read and accept these general terms and conditions in their entirety. These terms and conditions regulate the legal relationship arising from the contracting process between the user-CLIENTS (hereinafter referred to as the CLIENT) and uStore-it. The CLIENTS accept the General Terms and Conditions from the moment they use or contract the service. This document can be printed and stored by the CLIENTS. uStore-it makes the telephone number +34 951 972 296 available to CLIENTS so that they can ask any questions about the General Terms and Conditions.

2.- Applicable regulations

These General Conditions are subject to the provisions of Law 7/1998, of 13 April, on General Contracting Conditions, Law 26/1984, of 19 July, General Law for the Defense of Consumers and Users, Organic Law 15/1999, of 13 December, on the Protection of Personal Data, Law 7/1996, of 15 January on the Regulation of Retail Trade, Law 44/2006 for the improvement of the protection of Consumers and Users, Royal Legislative Decree 1/2007 approving the revised text of the General Law for the Defense of Consumers and Users and other complementary laws and the Code of Commerce and the Civil Code.

It is understood that these General Conditions are of a commercial nature, therefore deriving a “sui generis” relationship, atypical and unnamed, of provision of services, without in any case the present contract can be considered a deposit or any other figure with which analogies can be found.

3.- Object of the contract

The object of this contract is the rental of a physically delimited space called a storage unit or box for a specific period of time. The storage unit is defined as the individual space made available to the CLIENT, under the conditions set out in this contract.

A) USE

The CLIENT, by means of this contract, and provided that the agreed economic conditions are met, is provided with a storage unit, from among the types of storage units offered, which is used for the storage of various movable goods, provided that they are not expressly prohibited in these General Conditions.

The CLIENT shall inspect the contracted storage unit before using it, it being understood that said storage unit is in optimum condition for use, unless the CLIENT states otherwise prior to using it.

The CLIENT shall have the specific keys for the contracted storage unit, and therefore the CLIENT shall be responsible for their use and custody.

The CLIENT is responsible for the handling, storage and deposit of the goods that he/she wishes to store in the contracted storage unit. uStore-it is therefore exonerated from any kind of liability arising from the insertion and removal of movable goods and from any damage to property that may be caused, both to uStore-it and to third parties, unless there has been fraud, fault or negligence on the part of uStore-it.

The CLIENT is responsible for the ownership of the goods he/she deposits and uStore-it shall have no liability whatsoever in this respect. The CLIENT is liable for the costs of repairing and cleaning the storage unit and common areas of uStore-it, in the event of damage or littering.

uStore-it shall not be liable for any loss or damage suffered by the CLIENT as a result of an act of God or force majeure that prevents the CLIENT from fulfilling all or part of its obligations under this contract, provided that such an event is duly proven.

uStore-it reserves the right to change the location of the contracted storage unit for justified and urgent reasons. The removal of the goods shall be carried out by the CLIENT, unless uStore-it is unable to notify the CLIENT of this circumstance with sufficient notice due to urgent and justified reasons.

B) ACCESS

The CLIENT shall have access to the contracted storage unit during the hours established by uStore-it.

The CLIENT shall have free access to the common areas and free access as determined by uStore-it.

The CLIENT may access the contracted storage unit: 1) by himself; 2) by a person expressly authorized by him (having to inform uStore-it in writing (any means, including telematic), with at least ONE calendar day’s notice, the full name and ID of the authorized person); 3) with those persons who physically accompany the CLIENT to the contracted storage unit;

uStore-it reserves the right to require identification of the CLIENT or persons authorised by the CLIENT.

Without the consent of the CLIENT, uStore-it may only access the storage units in case of urgent need, or if the CLIENT is storing prohibited goods, or if he is in breach of this contract, or if uStore-it is required to do so by any governmental entity.

In the event that repairs or maintenance is required on the storage unit contracted by the CLIENT, and these are not considered urgent, uStore-it will give SEVEN (7) calendar days’ notice to the CLIENT.

The CLIENT must return, in the same condition in which it was received, any material provided by uStore-it for loading and unloading operations, immediately upon completion of these operations, and may not store it in any case inside the storage unit. If the CLIENT fails to comply with this obligation, uStore-it may charge a penalty equal to the amount of the price of the material provided (including VAT).

C) REMOVAL

At the end of the contractual relationship, the CLIENT must leave the contracted storage unit free, empty and at uStore-it’s disposal.

The goods must be removed by the CLIENT in such a way that they do not cause damage to the module or to the common access areas. In the event that the goods are not removed from the storage room contracted by the CLIENT in due time and form, the goods in said module will be considered abandoned, in accordance with article 610 and concordant articles of the Civil Code, it being understood that this conduct and act of the CLIENT translates into his willingness to renounce the rights he had over the goods, and they will be considered abandoned goods, being suitable for occupation. In this case, uStore-it may dispose of the abandoned goods as it sees fit, in accordance with the provisions of this contract. The CLIENT authorizes uStore-it to either:

(i) to proceed with the sale of the goods to third parties, either directly or by contracting a specialized company. The profits from the sale will be used first to cover the costs incurred by uStore-it in the collection and cleaning of the storage room and the sale of the goods, then to cover the CLIENT’s outstanding debts to uStore-it under this contract and, finally, if there is any remaining balance, it will be made available to the CLIENT, without any interest accruing.

(ii) to deliver the goods to any non-profit organization or social interest organization (e.g. NGO’s) that uStore-it may determine, so that the goods may be used as it sees fit.

If the goods are offered to at least two (2) entities with the characteristics described in point (ii) and are not accepted by any of them or, in the case of opting for the sale of the goods under point (i), uStore-it is unable to sell them, the CLIENT authorizes uStore-it to proceed to give them whatever destination it deems appropriate, including their destruction or transfer to a landfill, at the expense and cost of the CLIENT, who waives any claim to be credited with the destination given to the goods.

If, after the sale of the goods, the amount owed to uStore-it is not recovered, uStore-it reserves the right to claim the remainder, plus interest at the legal rate.

In any of the above cases, uStore-it may charge the CLIENT for the cost of collection, cleaning and sale, destruction or transfer of the goods, which will be at least three hundred euros (€300), and this cost may be increased depending on the volume and items abandoned by the CLIENT.  The deadline for the eviction of the storage unit shall be FIFTEEN [15] calendar days from the date of notification of the termination of the contract or, alternatively, until the last day set for the total eviction of the storage unit.

All of the above without prejudice to the provisions of the clauses six and seven, regarding eviction in relation to the termination of this contract for non-fulfilment.

D) ABSOLUTE PROHIBITIONS FOR THE CLIENT

Prohibited goods and products:

– Any perishable and semi-perishable products.
– Trade goods prohibited by laws and regulations (stagnant goods, stolen goods or goods originating from any illegal act against private property).
– Chemical products, gases, explosives, toxic, inflammable and/or asbestos.
– Animals, whether dead or alive.
– Weapons or ammunition.
– Illegal substances or illegally obtained goods.

Prohibited activities:

– The use of the storage unit to perform any mechanical or other work on the ship or its storage unit.
– Hanging anything from the walls, ceiling, floor and door of the storage unit.
– Make any modifications to the storage unit.
– Causing any damage to the storage unit or allowing any odours to be emitted from the storage unit.
– Cause any obstruction in the building.

Other prohibitions:

– It is strictly forbidden to use the storage unit, either permanently, occasionally or on a one-off basis, as a dwelling or residence.
– It is strictly forbidden to use the storage unit, either permanently, occasionally or on a one-off basis, as a business or tax address, or as an address for notification purposes. In this respect, uStore-it will refuse to receive any communication or correspondence.

E) RELATIVE PROHIBITIONS FOR THE CLIENT

It is forbidden to store high-value goods in the storage unit, such as jewellery, money, precious stones, securities, shares or bonds, art objects listed on the art market, objects of incalculable value or others of similar consideration, among others.

In any case, the CLIENT exonerates uStore-it and the insurance company from any liability arising from any incident, incident or dispute that may arise due to the storage of such goods and therefore waives any claim arising therefrom, being at its own risk the deposit of such goods, unless there had been fraud, fault or negligence of uStore-it.

The insurance provided by uStore-it is compulsory when contracting the service and its amount is included in the price of the storage room or box. If the CLIENT wishes, he/she can take out a higher insurance policy than the standard one, payable monthly. It is the responsibility of the CLIENT to take out the best insurance for the storage of their belongings.

The insurance policy must be taken out with uStore-it for the entire duration of the contract, subject to prior assessment and approval of the risk by uStore-it, to cover any possible contingencies that may arise for persons and things, including the property. This insurance obligation does not limit the liability of the CLIENT for damages caused by fault or negligence.

F) OTHER SERVICES

uStore-it may provide the following services to the CLIENT upon request:

– Removal service, receipt of goods on the CLIENT´s behalf.
– Package collection point

These services will be invoiced separately from the storage unit rental.

4.- Deposit

uStore-it may request the CLIENT, before taking possession of the storage room, to pay, as a deposit or guarantee deposit, the amount of one month’s rent to cover any damages that may be caused to the storage room, its architectural elements, services, installations, and/or locks or locking elements, or to the Centre’s installations, as well as to other CLIENTS or their belongings. In any case, the deposit is intended to guarantee the fulfilment of all the obligations assumed by the Client, including the payment of the outstanding monthly payments.

At the end of the contract, the amount of the deposit will be returned to the CLIENT, in the event that it has been paid in advance, after having verified the state of his storage room, provided that there are no liabilities for which the CLIENT is responsible. In the event that there are any outstanding liabilities, the amount will be deducted from the amount of the deposit.

5.- Duration of the contract

This contract shall have an initial duration of ONE MONTH. The contract shall be tacitly extended for successive periods of ONE MONTH, at the expiry of the initial term or successive extensions.

However, either party may avoid the extension of the contract provided that it expressly informs the other party in writing at least FIFTEEN (15) calendar days prior to the end of the initial period or the current extension. The tacit extension shall not apply if the CLIENT is not up to date with the payment of the fees or any other obligation, whether monetary or not, contracted with uStore-it.

6.- Price, invoicing and method of payment

The price of the service will be determined according to the type, size and location of the storage unit requested and will be payable in advance on the first day of the initial period and each of its extensions.

uStore-it will issue a MONTHLY invoice, coinciding with the beginning of the initial period and the beginning of each of the extensions. The amount is subject to VAT or equivalent tax. The invoice shall be payable on demand.

Payment of each invoice shall preferably be made by credit card or by direct debit to the bank account designated by the CLIENT. In the event of the return of the direct debit bill, credit card charge or any delay in payment of FIVE (5) calendar days or more, the CLIENT shall be liable for the payment of any damages incurred as well as any costs and fees incurred by uStore-it in the collection process. In the event that a direct debit bill is returned, the CLIENT will be charged €20.00 plus VAT for each return for any damages incurred.

If the CLIENT does not settle the payment within FIVE (5) calendar days after receipt of the invoice by uStore-it, the following process for late payment will be initiated:

The CLIENT understands and expressly accepts that the lack of notice in due time and form implies the automatic extension for a new period of ONE MONTH, with the effects that are inherent to it, especially the payment of the price.

  1. If after FIVE (5) calendar days from the sending of the invoice, the invoice has not been paid by the CLIENT, uStore-it will send an e-mail to the CLIENT stating that if payment is not made within FIVE (5) calendar days, LATE FEE will be charged for late payment of the invoice.
  2. If after TEN (10) calendar days after sending the invoice, the invoice has not been paid by the CLIENT, uStore-it will send a second e-mail to the CLIENT stating that LATE FEE has been added to the invoice for non-payment and that the CLIENT will not be able to access the storage unit until the debt is paid.
  3. If after FIFTEEN (15) calendar days from the sending of the invoice, the invoice has not been paid by the CLIENT, uStore-it will send a third email to the CLIENT stating that if the invoice is not paid within FIVE (5) calendar days, the CLIENT will receive the first notice that the belongings located in his storage unit will be removed from the storage unit and sold in an attempt to recover the outstanding debts and costs from the CLIENT.
  4. If after TWENTY (20) calendar days from the sending of the invoice, the invoice has not been paid by the CLIENT, uStore-it will send a fourth email to the CLIENT stating that if the CLIENT does not pay the invoice within FIVE (5) calendar days, he will receive a second and final notice that the belongings located in his storage unit will be evicted from the storage unit and sold in an attempt to recover the outstanding costs and debts from the CLIENT.
  5. If after TWENTY-FIVE (25) calendar days from the sending of the invoice, the invoice has not been paid by the CLIENT, uStore-it will send a fifth and final e-mail to the CLIENT stating that the belongings located in his storage unit will be removed from the storage unit and sold as stipulated in clause three, letter c) of this contract, and that this contract has been terminated.

The fee may be revised by uStore-it in order to adapt it to market conditions, improvements made to the building and variations in the effective cost of providing the services, without the fee being increased for this reason by more than 20% of the tariff price in force at the time of the revision. In order for the revision to take effect, uStore-it will send the CLIENT at least SEVEN calendar days in advance a written communication, by post or e-mail, which (i) informs the CLIENT of the new prices and the date from which they will take effect, (ii) informs him/her that, if you do not agree to the new prices, you must inform uStore-it before the effective date of the new prices, in which case the same communication will serve as an expression of non-extension of the contract at the end of the current contract period or extension; and, (iii), that if he/she pays the direct debit (bill) for the following period, he/she will be deemed for all purposes to have accepted and consented to the modification of the contract price.

The CLIENT and uStore-it agree that termination of the contract due to expiry of the agreed term shall not give rise to any compensation for either party, except for the settlement of accounts.

In case of breach by the CLIENT of any of the monetary obligations arising from the service provided by uStore-it, the CLIENT’s data may be communicated and incorporated into a file of breach of monetary obligations managed by the Spanish Association of Self Storage. In addition, uStore-it may check and judge the financial solvency of the CLIENT by requesting information from the Spanish Self Storage Association regarding the CLIENT ‘s credit history and risk positions.

6.1- Authorization to charge the rentals by credit card

If the payment method used is by credit card, the CLIENT AUTHORISES uStore-it to process all payments by credit card for all rentals due, in accordance with Royal Decree-Law 19/2018, of 23 November, on payment services and other urgent financial measures.

uStore-it will not keep, nor will it be able to access the CLIENT’s bank details, it will only manage the card collection order with the bank.

7.- Termination of the contract

A) FOR TERMINATION OF THE CONTRACT / EARLY TERMINATION

The parties may terminate this contract in advance, provided that they give express written notice to the other party at least FIFTEEN (15) calendar days before the end of the initial period or the current extension. The CLIENT shall pay a penalty for lack of notice or defective notice. This penalty shall consist of the payment of each of the days for which notice was not given.

At the end of the contract, the CLIENT must completely vacate the contracted storage unit, leaving the storage unit in the same conditions as at the beginning of the contractual relationship, empty and clean. Otherwise, uStore-it reserves the right to charge the CLIENT for the costs of emptying and cleaning the storage unit on its behalf.

If, at the end of the contract, the CLIENT has left any belongings in the storage unit, uStore-it understands that the CLIENT renounces to them.

Termination of the contract due to expiry of the agreed period shall not give rise to any type of compensation for any of the parties, without prejudice to the compensation for damages that may be applicable in the event of termination of the contract due to non-fulfilment, in the terms expressed in the following section.

B) FOR NON-FULFILMENT OF THE OBLIGATION TO PAY THE PRICE.

In relation to the provisions of the sixth clause, in the event of non-payment, delay or return of the direct debit bill, without the CLIENT regularizing the situation within a maximum period of TWENTY-FIVE (25) calendar days following the remission of the invoice from uStore-it, the contract will be automatically terminated.

8.- Privacy and Personal Data Protection.

A) In accordance with current legislation on Personal Data Protection RGPD (EU) 2016/679, uStore-it informs the CLIENT that the personal data provided for the conclusion of this contract will be incorporated into a file owned by uStore-it in order to maintain the existing business relationship and send commercial information about the services related to the rental of storage rooms and furniture storage offered by uStore-it.

uStore-it guarantees the confidentiality of the information to which it may have access as a result of this contract, an obligation that it will extend to its employees and collaborators. This obligation of confidentiality shall continue to apply even after the termination of the provision of services.

The CLIENT may exercise their rights of access, rectification, cancellation, opposition to the processing of their personal data, or any other right to which they are entitled under the aforementioned regulations, in accordance with the provisions of current legislation on personal data protection, by writing to the offices located at Poligono Industrial Dehesilla Calle Del Constructor 45/47 Manilva Malaga, Spain, 29691 enclosing a photocopy of their National Identity Card.

B) In compliance with the provisions of Article 22 of Law 34/2002, of 11 July, on Information Society Services and Electronic Commerce (LSSI), uStore-it informs the contract holders of its intention to send them commercial communications by e-mail or by any other equivalent means of electronic communication.

We inform you of the possibility of revoking this consent by sending a written communication, enclosing a photocopy of your ID card, to the offices located at Poligono Industrial Dehesilla Calle Del Constructor 45/47 Manilva Malaga, Spain, 29691

9.- Notifications 

All notifications, requirements, requests and other communications to be made by the parties in relation to these General Conditions must be made in writing to the physical, Poligono Industrial Dehesilla Calle Del Constructor 45/47 Manilva Malaga, Spain, 29691 or e-mail address, manilva@ustore-it.eu, of uStore-it.

Both parties are obliged to expressly communicate in writing any modification or change that may occur in the data provided, within a maximum period of SEVEN calendar days, counted from the moment in which the aforementioned change occurs, and in particular, any change of address, telephone numbers or bank details.

10.- Nullity and ineffectiveness of the clauses

If any clause included in these General Conditions is declared totally or partially null and void or ineffective, such nullity or ineffectiveness will only affect said provision or the part of the same that is null and void or ineffective, with the General Conditions remaining in force in all other respects, and said provision, or the part of the same that is affected, will be considered not to have been included.

11.- Intellectual and industrial property 

All intellectual and industrial property rights (content of the website and its graphic design, logos and trademarks) are the exclusive property of uStore-it, and it is uStore-it who has the exclusive rights to exploit them. Thus, their reproduction, distribution, public communication and modification, in whole or in part, is prohibited without the prior express authorization of uStore-it. Likewise, all distinctive signs, trademarks, trade names or signs of any kind contained in the website, documents, advertising and any other signs in which uStore-it appears are protected by the laws governing industrial and intellectual property.

12.- Jurisdiction

Unless mandatory or necessary jurisdiction exists, any issues arising from this contract between the CLIENT and uStore-it shall be subject to the jurisdiction of the courts and tribunals corresponding to the location of the storage room that is the object of this contract.

 

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